14.6.14

Befaamde Morrosaus

Tijdens mijn studie had ik een leuk bijbaantje in de horeca. Ik werkte met veel plezier in een hotel/restaurant. Een soort van "Fawlty Towers" zeg maar, want het was in die tijd echt een hotel op stelten waar ik ontzettend veel leuke herinneringen aan heb. Zo ben ik daar mijn manlief tegen het lijf gelopen! Hij werkte daar als kok en ik stond in de bediening. Wat mij echt is bijgebleven, dat de eigenaresse/ chef kok liters van haar befaamde Morrosaus maakte. Er ging wekelijks bijna drie liter doorheen! Een echte supersaus dus!
We hebben tot op heden geen idee waar de naam vandaan komt en waarvan het recept is afgeleid, maar over één ding zijn we het roerend eens, het is een TOPPER!
De saus smaakt overheerlijk bij gegrild vlees en bij alle soorten aardappeltjes. Hij is ook heerlijk om in te bakken en is ongeveer twee weken houdbaar buiten de koelkast. (Het recept).








Morrosaus is ook leuk om iemand cadeau te geven. Serveren is handig met een lepel met gaatjes zoals een nat fruitschepje of suikerstrooilepel zoals hierboven. zie www.gekopbestek.nl.

Pictures: © By Marloes Thuis
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten