17.10.15

Vintage speelgoedbankje

Onze knullen worden groot. Dat is natuurlijk heel normaal maar soms heb ik net iets meer tijd nodig om afscheid te nemen van bepaalde dingen, terwijl zij er al lang niet meer naar omkijken ;-)
Zo ook van dit superleuke vintage speelgoedbankje! Mijn oudtante had er precies zo'n eentje waar ik als klein meisje graag speelde en grabbelde in dat klepbankje op zoek naar leuk speelgoed.
Toen onze Mees geboren werd, vroeg een buurvrouw of ik interesse had in een klepbankje want zij had er twee. Dat liet ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen en zo werd ik de trotse eigenaar van een stukje jeugdsentiment. Het bankje kreeg een nieuwe look, wit met een zitting van Kitsch Kitchen tafelzeil.
Nu, inmiddels 9 jaar later, staat hij hier nog steeds in onze woonkamer te... tja wat eigenlijk? Mooi te wezen?! Nog maar zelden wordt ermee gespeeld of opgezeten. Nu is het tijd om afscheid te gaan nemen van dit leuke bankje om er iemand anders blij mee te maken, zodat er weer kleine kids kunnen grabbelen in dit klepbankje op zoek naar leuk speelgoed. Net zoals Mees en precies zoals ikzelf toen ik nog klein meisje was...






Pictures © By Marloes Thuis

7 opmerkingen:

  1. Dat is mooi, een ode aan het speelgoedbankje. Alleen mijn zusje had er vroeger zo een.
    Dat heet 'met weemoed afscheid nemen' Marloes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel Ageeth! Maar het gaat me vast en zeker lukken ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind het een prachtig bankje. Kan me voorstellen dat je daar met moeite afstand van kan nemen.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is de tijd rijp om afstand te nemen... en dat is wat het bankje betreft nu :-(

      Verwijderen
  3. Oh jeetje... Dat is toch even moeilijk denk ik! Wat kun je toch sentimenteel worden van zo'n mooi meubeltje :) Maar er gaat vast iemand heel erg blij mee worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij staat inmiddels op marktplaats maar tot op heden zonder suc6 ;-)

      Verwijderen