15.7.14

Verzopen maan cactus

Toen ik vanochtend beneden kwam stond daar bovenop de piano een hoopje ellende! Of beter gezegd, lag daar een hoopje ellende. De imponerende knalroze maan cactus had het loodje gelegd. Blijkbaar had ik hem toch net iets teveel water gegeven :-(

Maan cactussen (Gymnocalycium mihanovichii) zijn geweldig leuke, kleine, felgekleurde cactussen met weinig tot geen doorns. Ze hebben geen bladgroen en kunnen dan ook niet zelf groeien. Ze worden daarom altijd geënt op een driekantige groene onderstam (Hylocereus). De gekleurde bollen zijn geen bloemen maar daadwerkelijk cactus. Source: Hortuz.

Voordat ik definitief afscheid nam van mijn "Oh zo kleurrijke" maan cactus zette ik deze nog eenmaal in de spotlights! Eén ding weet ik zeker, het lege bloempotje krijgt een nieuwe gekleurde vriend met een vleugje kitsch!








Pictures: © By Marloes Thuis

4 opmerkingen:

  1. Leuk experiment! En mooie foto's. Je blog laat inderdaad zien dat je een beelddenker bent.
    Zo leren we ook over onszelf.

    BeantwoordenVerwijderen